Akersposten Media

– Min kampsak? Dropp åpning av bekken i Hovseterdalen!

Valg 2019: Senterpartiet Vestre Aker

– Min kampsak? Dropp åpning av bekken i Hovseterdalen!

Publisert:

Hun syns nytt storsykehus på Gaustad er en dårlig løsning, og hun har en klar mening om hvor administrasjonsbygget til det kommende vannbehandlingsanlegget bør ligge. Møt Beate Homlong (Sp).

– Min kampsak? Nullvekst i bilbruk

Valg 2019: MDG Vestre Aker

– Min kampsak? Nullvekst i bilbruk

Publisert:

Røatunnel? Ja – og nei, sier MDGs førstekandidat til bydelsutvalget i Vestre Aker før valget. Hun jubler ellers over ungdommens miljø- og klimakamp og er generelt for fortetting, men imot riving.

– Innbyggerne skal bestemme, ikke utbyggerne!

Valg 2019: Ullern Ap

– Innbyggerne skal bestemme, ikke utbyggerne!

Publisert: - Oppdatert: 16.08.2019 kl 13:31

– Det er innbyggerne, ikke utbyggerne, som skal bestemme hvordan denne bydelen skal utvikles. Dette blir den aller viktigste saken i kommende periode, sier Katrine Ore, Arbeiderpartiets 1.-kandidat til bydelsutvalget. – Vi skal ha gode bomiljøer.

– Min kampsak? Gjøre Vestre Akers skoleveier tryggere

Valg 2019: Vestre Aker Venstre

– Min kampsak? Gjøre Vestre Akers skoleveier tryggere

Publisert: - Oppdatert: 15.08.2019 kl 13:56

Han brenner for tryggere skoleveier, mener at Oslo vest trenger Røatunnel og sier at det ikke er akseptabelt med flere inngrep i Husebyskogen. Møt Torfinn Lødøen Gaarden (V)!

– Min kampsak? Ombygging av kryssene på Vinderen og Slemdal

Valg 2019: Vestre Aker Arbeiderparti

– Min kampsak? Ombygging av kryssene på Vinderen og Slemdal

Publisert: - Oppdatert: 15.08.2019 kl 13:50

Han er klar på at Oslo vest trenger Røatunnel, at dagens bompengepolitikk fungerer bra, og at hans store helt er Greta Tunberg. Møt Peter Hausken (Ap), som også kjemper spesielt for ombygging av noen sentrale, trafikkerte kryss i vest.

 – Mennesker er ikke bare noe som skal oppbevares

Valg 2019: Ullern KrF

– Mennesker er ikke bare noe som skal oppbevares

Publisert: - Oppdatert: 13.08.2019 kl 12:08

– Det er viktig at innbyggerne opplever livskvalitet i alle livets faser, sier Karoline Grosås Nordbø, Kristelig Folkepartis 1.kandidat i Bydel Ullern.

– Ingen menneskerett å bo i Oslo

Valg 2019: Senterpartiet Ullern

– Ingen menneskerett å bo i Oslo

Publisert: - Oppdatert: 13.08.2019 kl 12:07

– Vi må sørge for gode barnehager, skoler, idrettsanlegg og sykehjem. Vi må sørge for at det innbyggerne forventer skal være en naturlig del av fellesskapet og lokalmiljøet, virkelig er der, sier Margaret Eide Hillestad, 1.kandidat til Senterpartiet i Bydel Ullern.

– Det grønne skiftet kan gi oss mer tid og lavere skuldre

Valg 2019: Ullern MDG

– Det grønne skiftet kan gi oss mer tid og lavere skuldre

Publisert: - Oppdatert: 13.08.2019 kl 12:04

– Det viktigste for oss er å sette mennesker og miljø først. I Oslo jobber vi med å gjennomføre et grønt skifte. Skal vi klare klimamålene, har vi heller ikke så mye tid på oss. Dette må også bydelen være med på. Miljøaspektet må trekkes inn alt det vi arbeider med, sier Anders Holten Skånlund, Milj...

– Menneskene som bor her, skal leve i gode lokalmiljøer

Valg 2019: Ullern Høyre

– Menneskene som bor her, skal leve i gode lokalmiljøer

Publisert: - Oppdatert: 13.08.2019 kl 12:00

– Utbyggingen som det legges opp til i vår bydel, er ikke-inkluderende. Slik det ser ut nå, må en være funksjonsfrisk, sier Carl Oscar Pedersen, leder av Bydelsutvalget (BU) og Høyres 1.-kandidat i Bydel Ullern.

– Folk blir jo nærmest tvunget til å låne i bøtter og spann for å kunne bo. Det kaller jeg en lånefelle.

Valg 2019: Ullern Rødt

– Folk blir jo nærmest tvunget til å låne i bøtter og spann for å kunne bo. Det kaller jeg en lånefelle.

Publisert: - Oppdatert: 13.08.2019 kl 12:01

– Boligpolitikk, boligpolitikk og atter boligpolitikk. Vi kan ikke fortsette med den usosiale boligpolitikken som Oslo har. Det går ikke. Hvor høye lønninger må folk ha for å kunne bo i Oslo? Samfunnet er inn i en vond sirkel, sier Atle Wilhelmsen, Rødts 1.kandidat i Bydel Ullern.

– Vi trenger et byråd som forstår at det faktisk bor mennesker her

Valg 2019: Ullern Venstre

– Vi trenger et byråd som forstår at det faktisk bor mennesker her

Publisert: - Oppdatert: 13.08.2019 kl 12:00

– Vår bydel er under voldsomt press med flere enorme utbyggingsprosjekter, sier Margrethe Geelmuyden, Venstres 1.-kandidat i Bydel Ullern. Hun nevner utbygging av Fornebubanen, vannannalegg på Huseby, 6000 nye boliger på Skøyen, planer om rasering og fortetting på Smestad og utviklingen av Lilleaker...

– Vi må få stoppet raseringen av småhusbebyggelse

Valg 2019: Ullern Frp

– Vi må få stoppet raseringen av småhusbebyggelse

Publisert: - Oppdatert: 13.08.2019 kl 12:04

Det sier Berit Jensen Riis, 1.kandidaten til Fremskrittspartiet i Bydel Ullern. – En kan ikke fortsette med å presse fram høyhus over alt. Dette skal vi kjempe i mot!

– Vi har en klimakrise, ikke en bompengekrise

Valg 2019: Ullern SV

– Vi har en klimakrise, ikke en bompengekrise

Publisert: - Oppdatert: 13.08.2019 kl 12:03

– Det er de store utbyggingsplanene som kommer til å prege Bydel Ullern i den kommende fireårsperioden. Det har sjelden pågått en større utbygging i Oslo enn det som skjer og skal skje på Skøyen, Lysaker og Lilleaker, sier Beate Bruun, Sosialistisk Venstrepartis 1.-kandidat i Bydel Ullern.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler