Akersposten Media

«Åsen er tross alt godt egnet for en utfordrende alpinbakke»

Svarer på kritikk om skiløype ned fra Wyller:

«Åsen er tross alt godt egnet for en utfordrende alpinbakke»

DEBATT: Hege Blichfeldt Sheriff, løypesjef i Skiforeningen

Publisert: - Oppdatert: 17.01.2017 kl 10:23

Verken tidligere løype langs skogsbilveien eller den nye traseen er optimal som skiløype, skriver løypesjef i Skiforeningen om løypa ned til Strømsbråten.

DEBATT: Skiforeningens skyld at Strømsbråtenløypa er ødelagt for vanlige skiløpere

DEBATT: Skiforeningens skyld at Strømsbråtenløypa er ødelagt for vanlige skiløpere

Publisert: - Oppdatert: 10.01.2017 kl 15:59

Skiforeningen hevdet at en ny forkortet Strømsbråtenløype, med samme høydeforskjell som den gamle,ville få bedre stigningsforhold. Det er uforståelig, skriver innsender.

Kronikk: Få i Oslo og nesten ingen elever fra Oslo vest velger yrkesfag

Kronikk: Få i Oslo og nesten ingen elever fra Oslo vest velger yrkesfag

Hva skjer egentlig med yrkesfagene?

Publisert: - Oppdatert: 04.01.2017 kl 16:20

Er det håp for yrkesfagene og hva med unge fra Oslo vest? Bare 84 av 1330 elever som søkte seg til yrkesfag kommer fra skoler i Oslo vest og de fleste faller fra.

– Takk!

– Takk!

Publisert: - Oppdatert: 04.01.2017 kl 11:25

Kjøpmann Knut Stensås ga seg i romjulen etter 50 år på Joker i Ekraveien/Bjerkebakken på Bogstad. Nå takker han for den overveldende avskjeden:

DEBATT: Vedder på at Frognerseterbanen ikke blir forlenget

DEBATT: Vedder på at Frognerseterbanen ikke blir forlenget

Publisert:

Innsender er imot en forlengelse av Frognerseterbanen og bygging av nytt Tryvannstårn og mener at Oslo kommune har kastet vrak på Th.Heftyes gave til byen.

DEBATT: Øvre Strømsbråtenløypa: Risikosport på ski?

DEBATT: Øvre Strømsbråtenløypa: Risikosport på ski?

Publisert: - Oppdatert: 28.12.2016 kl 12:51

I forbindelse med utvidelsen av Wyller-anlegget ble den øvre delen av Strømsbråtenløypa lagt om. Dette er ikke til gode for turløperne på ski mener forfatteren av innlegget.

Siste jul med parkeringsbot?

Siste jul med parkeringsbot?

DEBATT: Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen

Publisert: - Oppdatert: 27.12.2016 kl 14:36

De eneste som antagelig er imot at vi nå får et nytt parkeringsregelverk, er cowboyene i bransjen. Det lever jeg godt med, skriver samferdselsminister Ketil Søvik-Olsen.

Kan dette kalles å rydde opp etter bikkja si?

KOMMENTAR: Fredrik Eckhoff, Akersposten

Kan dette kalles å rydde opp etter bikkja si?

Tips til hvordan hundeeiere skal fungere best mulig sammen med andre

Publisert: - Oppdatert: 25.12.2016 kl 10:00

Disse hundeeierne får toppkarakter for å ha puttet dritten i poser, men deretter er det kortslutning i topplokket.

DEBATT: Ja til t-bane til Tryvann!

DEBATT: Ja til t-bane til Tryvann!

Publisert: - Oppdatert: 20.12.2016 kl 11:54

Nestleder i rådhusets byutviklingskomite, Camilla Wilhelmsen (Frp), mener nye forutsetninger skaper nye behov.

Teppebombing av småhusområder i Oslo vest

Teppebombing av småhusområder i Oslo vest

DEBATT: Angriper Aps fortettingsstrategi

Publisert: - Oppdatert: 22.12.2016 kl 14:14

"For oss er det avgjørende at Oslos småhusområder i størst mulig grad bevares," skriver representanter for Høyre, Frp, Venstre og KrF i Oslo.

Frp klarer ikke å vekke liv i den dødfødte forlengelsen av Frognerseterbanen

Frp klarer ikke å vekke liv i den dødfødte forlengelsen av Frognerseterbanen

DEBATT: Jan M. Fredriksen

Publisert: - Oppdatert: 16.12.2016 kl 13:06

Debatten om forlengelse av Frognerseterbanen til Tryvann og nytt Tryvannstårn fortsetter.

T-bane til Tryvann og nytt Tryvannstårn

Derfor bør vi ha t-bane til Tryvann og nytt Tryvannstårn

DEBATT: Inger-Marie Ytterhorn, Vestre Aker Frp

Publisert: - Oppdatert: 12.12.2016 kl 13:06

"Det burde være et mål å få flest mulig ut i Marka for å nyte de fantastiske områdene Oslos innbyggere er så heldig å ha adgang til," skriver Inger-Marie Ytterhorn, Vestre Aker Frp. Debatten om forlengelse av Frognerseterlinjen til Tryvann fortsetter på Akersposten.no.

DEBATT: Forlengelse av Frognerseterbanen til Tryvann stadion er et dødfødt prosjekt

DEBATT: Forlengelse av Frognerseterbanen til Tryvann stadion er et dødfødt prosjekt

Publisert:

Innsender mener at utreding av tidligere forslag om forlengelse av banen, har vist at det ikke er grunnlag for å forlenge Frognerseterbanen.

Høyre styrker Osloskolen

Svar på skolebyrådens innlegg:

Høyre styrker Osloskolen

DEBATT: Saida Begum, Oslo Høyre

Publisert: - Oppdatert: 28.11.2016 kl 13:17

At Tellevik Dahl selv med større økonomisk handlingsrom enn noen gang tidligere velger å kutte i Osloskolen, er både uforståelig og visjonsløst, skriver Oslo Høyres fraksjonsleder for utdanning, Saida Begum som svar på et innlegg fra byråd Tone Tellevik Dahl i forrige uke.

Skoleplasser i Oslo vest fullfinansieres

Skoleplasser i Oslo vest fullfinansieres

DEBATT: Tone Tellevik Dahl (Ap), byråd for oppvekst og kunnskap

Publisert: - Oppdatert: 25.11.2016 kl 12:36

Oslo vokser, men det skal ikke gå på bekostning av elevene og skolenes mulighet til å være tett på elevenes læring, skriver byråd Tone Tellevik Dahl (Ap)

Dette er starten på slutten for Hovseter

Dette er starten på slutten for Hovseter

DEBATT: Hamzah Sajid, Hovseter – om nytt navn på Hovseterhjemmet

Publisert: - Oppdatert: 10.11.2016 kl 20:11

Det er ikke til å legge skjul på at bydelspolitikerne ser på Hovseter som det sorte fåret i sin blendahvite bydel, skriver Hamzah Sajid, jusstudent og Hovseter-beboer, i dette innlegget.

Omreguleringen av Smestad – hva gjør Høyre?

Omreguleringen av Smestad – hva gjør Høyre?

DEBATT: Marianne Storhaug, Smestad

Publisert: - Oppdatert: 01.11.2016 kl 17:15

"Høyre hevder [/b]å være for frihet for enkeltmennesket – jeg håper dette også gjelder friheten til å få bo videre i sitt eget hjem," skriver Smestad-beboer Marianne Storhaug.

«Det er tent en ild som ikke bør slokke»

Bydoktor Erling Fossen hyller organiseringen mot utbygging:

«Det er tent en ild som ikke bør slokke»

Publisert: - Oppdatert: 29.10.2016 kl 17:23

«Oslos framtid er altfor viktig til at dere ikke skal bry dere. Gå ut i gatene. Nå,» er Erling Fossens oppfordring til Oslo-beboere som bryr seg om utviklingen av sitt lokale bomiljø.

Hva med alle de som må flytte fra sine boliger?

Hva med alle de som må flytte fra sine boliger?

DEBATT: Harald Hodt, Smestad

Publisert: - Oppdatert: 31.10.2016 kl 10:26

Vi er bare en helt alminnelig familie på Smestad som ønsker å bo der vi har vår tilhørighet og miljø, skriver Smestad-beboer Harald Hodt, som reagerer på byplansjef Ellen S. de Vibes uttalelser til eget nettsted.

Ikke riv husene våre – vi vil bo her!

Ikke riv husene våre – vi vil bo her!

DEBATT: Marianne Storhaug

Publisert: - Oppdatert: 27.10.2016 kl 17:12

Reaksjoner på den planlagte bymessige fortettingen av Smestad.

Finnes det en vei fra krise til kraft?

Finnes det en vei fra krise til kraft?

DEBATT: Anne-Grete Bjørlo, LINK Oslo

Publisert: - Oppdatert: 26.10.2016 kl 14:53

Hvert år 10. oktober markeres Verdensdagen for psykisk helse. I år fokuserte den på hvordan vi håndterer de mange livsforandringene folk flest opplever gjennom livet. Folkehelseinstituttet regner som sannsynlig at omtrent halvparten av befolkningen vil erfare psykiske problemer i løpet av ...

"Ikke lenger politisk vilje til perrong"

DEBATT: Gulleråsen-forkjempere resignerer

Publisert: - Oppdatert: 23.10.2016 kl 12:12

Det er nå klart at arbeidet med å få en midlertidig perrong på Gulleråsen stasjon ikke har lykkes.

DEBATT: Skal utviklingen få styre Oslo – eller bør det være omvendt?

DEBATT: Skal utviklingen få styre Oslo – eller bør det være omvendt?

Publisert:

Byrådets Planstrategi for Oslo 2016-2019 gir sterke føringer for utviklingen av byen.

Hvor lenge kan vi bo i hjemmet vårt?

Hvor lenge kan vi bo i hjemmet vårt?

DEBATT: Hva driver våre politikere på med!

Publisert: - Oppdatert: 12.09.2016 kl 15:20

"Det er umulig å forstå at våre politikere ønsker å ødelegge et bomiljø hvor ca. 2.000 innbyggere har sine hjem," skriver Smestad-beboer Harald Hodt.

Har du tips til saken? Send tips!
Hvorfor varsles det ikke at veien ender i en trapp?

KOMMENTAR, Vidar Bakken Akersposten:

Hvorfor varsles det ikke at veien ender i en trapp?

Flaut av Sporveien som ikke vil svare

Publisert: - Oppdatert: 30.08.2016 kl 23:55

Susanne Sunde Bakke vil kanskje aldri bli helt bra igjen etter å ha gått hodestups ned trappen ved Røa T-banestasjon med sykkel i juli. For en måned siden spurte vi Sporveien om det ikke kunne settes opp et varsel.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler