Akersposten Media

Søkeresultat

Nyheter av: Fredrik Eckhoff

– Kan fort bli mange mål og god underholdning

– Kan fort bli mange mål og god underholdning

Publisert: - Oppdatert: 13.06.2018 kl 16:05

Selv om noen nøkkelspillere er ute med skade, tror trener Geir Nordby at Røa kan ta tre poeng mot Medkila søndag.

Annonse: Bydel Vestre Aker
– Vi ønsker flere deltakere

Piloten Arena:

– Vi ønsker flere deltakere

Publisert: - Oppdatert: 09.09.2016 kl 08:29

Piloten Arena har mer å by på enn kaffeslabberas. De tilbyr en spennende møteplass for både dem som ikke lenger husker alt, og for deres pårørende.

– Det er nå eller aldri!

Røa-jente drømmer om å bli Miss Norway:

– Det er nå eller aldri!

Se flere bilder av Yasmin i saken

Publisert: - Oppdatert: 16.04.2016 kl 10:08

Yasmin Aakre (26) har bachelor i eiendomsmegling fra BI, har studert psykologi på Blindern, har to ansvarsfulle jobber og satser nå på å nå finalen i Miss Norway.

Syns du jogging er et ork?

Syns du jogging er et ork?

ASTRIDS LIVSSTIL – ny spalte på Akersposten.no!

Publisert: - Oppdatert: 13.04.2016 kl 18:55

– Da løper du sannsynligvis for fort!

Savnet kvinne på Skøyen funnet

Politiet takker for all bistand

Publisert: - Oppdatert: 13.04.2016 kl 00:00

– Vi leter etter en saknet kvinne, 35 år, saknet fra Skøyen, skrev politiet tirsdag. Tirsdag kveld kom hun til rette.

Slik slår du et slag for Røarevyen 2016!

Slik slår du et slag for Røarevyen 2016!

Ja, du vil vel se en best mulig revy i november?

Publisert: - Oppdatert: 13.04.2016 kl 18:58

Røarevyen 2016 skal ikke bare gjenskape suksessen fra 2014-versjonen. Ambisjonen er å toppe den. Lista er lagt!

Annonse: Matkomfort
Sausen lager vi fra bunnen av for deg

Ny matkasse i Oslo:

Sausen lager vi fra bunnen av for deg – klikk her for tilbud!

Publisert: - Oppdatert: 01.06.2016 kl 14:56

– Da jeg, som er kokk, trengte hjelp med å lage mat i hverdagen, tenkte jeg at andre også kunne ha behov for det, sier Henrik Isaksson. Dermed var Matkomfort født – matkassen for deg som ønsker kvalitet, inspirasjon og variasjon. Rett og slett god mat.

Syklist mot bildør på Bestum, bilstans på Røa

Syklist mot bildør på Bestum, bilstans på Røa

Publisert: - Oppdatert: 11.04.2016 kl 12:27

Politiet melder om en bil- og sykkelulykke på Bestum mandag morgen. Litt senere måtte en bilist ha assistanse midt i Røakrysset.

Persbråten til BLNO for aller første gang

Persbråten tilbake i toppen i norsk basket

Ubeseiret i 1.divisjon – til topps i sluttspillet

Publisert: - Oppdatert: 13.04.2016 kl 16:22

For første gang siden 90-tallet har Oslo vest igjen et lag i toppen i norsk herrebasketball. Persbråten vant i helgen sluttspillet i 1. divisjon og er klare for eliteseriespill.

Pinnestoler? Hot! Tivoli-radio? Not!

Pinnestoler? Hot! Tivoli-radio? Not!

Loppemarked er trendbarometer.

Publisert: - Oppdatert: 11.04.2016 kl 09:51

– Loppemarked er det ultimate trendbarometeret. Vi ser hva folk kvitter seg med og hva de etterspør igjen, sier Benedicte Ramm i arrangementskomiteen på Huseby skole, hvor det er klart for loppemarked.

Lidenskap, galskap, branndrama og et nytt liv for Jeppe-sjefen

Lidenskap, galskap, branndrama og nytt liv

Jeppe-sjefen Langeland om brannen, Prima Vera, sitt nye liv – og om da han lurte kommunen!

Publisert: - Oppdatert: 11.04.2016 kl 19:00

Mange tiår med kulturhistorie på Vinderen fikk en brå slutt en augustdag i 2008, da Jeppe-huset på Vinderen brant. For Jeppe-sjefen selv, Konrad Langeland (62), bød den samme høsten på kanskje en enda større omveltning.

– Gi lyd, ta bilde, hvis dere ser vår kjære Buddy!

– Gi lyd, ta bilde, hvis dere ser vår kjære Buddy!

Publisert: - Oppdatert: 07.04.2016 kl 18:06

– Jeg er knust! sier Jannike Tyldum fra Ullernåsen. Tirsdag ettermiddag forsvant hennes lille, røde Buddy'en fra Hovfaret på Hoff.

Klart for handlegate under Røa torg

Klart for handlegate på torget

17.150 kvm nybygg på Røa

Publisert: - Oppdatert: 11.04.2016 kl 17:07

Røa torg skal utvikles som knutepunkt og møteplass, og det blir både boliger, lokaler til handlegate under bakken og kulturlokaler.

Mener Ruter tvinger frem mer bilbruk

Elin Horn Galtung raser over at busslinje 47A og 47B er nedlagt:

Mener Ruter tvinger frem mer bilbruk

Publisert: - Oppdatert: 04.04.2016 kl 09:50

"Nå kom beviset på Ruters veldig spesielle «omtanke» for lokalmiljøet vårt, for Røa Ring, linje 47A og B ble lagt ned,» skriver tidligere bydelsutvalgsleder Elin Horn Galtung på Facebook. Hun mener Ruter her skaper mer behov for bilbruk.

Derfor kan Ramses gå på kafé og ta taxi

Derfor kan Ramses gå på kafé og ta taxi

Han er Røa-mannen Lars Bjørndals viktigste hjelpemiddel i hverdagen

Publisert: - Oppdatert: 04.04.2016 kl 10:20

Hundevalpen var en gave fra Lions. I dag er Ramses et veldig viktig hjelpemiddel – og en god venn – for Lars Bjørndal fra Røa.

Nå kommer bysyklene!

Nå kommer bysyklene!

Finn ditt nærmeste bysykkelstativ

Publisert:

Bysyklene er klare til bruk mandag klokken 12. Vest i byen er det rundt 10 stativer fra Skøyen og opp til Marienlyst, samt omtrent like mange planlagte.

Nesten så champiskorken spratt!

Nesten så champis-korken spratt!

Marius (19) topper listen når nye Akersposten.no teller opp lesertallene den første måneden

Publisert: - Oppdatert: 02.04.2016 kl 20:33

De to kompisene fra Montebello opprettet en Facebook-side for å vise hvor enkelt det var å få oppmerksomhet. Artikkelen om dem er den mest leste i nye Akersposten.nos unge historie. Enda mer oppmerksomhet altså!

Furet og værbitt fra Vinderen-fotograf

Furet og værbitt fra Vinderen-fotograf

Publisert: - Oppdatert: 01.04.2016 kl 11:19

Ansgar Valbø fra Vinderen viser deg svært gjerne det furete og værbitte, aller helst på oss mennesker. Lørdag åpner han sin første utstilling.

Hva har Røabanen og Nou Camp til felles?

Hva har Røabanen og Nou Camp til felles?

Publisert: - Oppdatert: 27.03.2017 kl 12:22

Den lange rekken av baner Lyns herrelag har brukt som hjemmebane, utvides onsdag med Røabanen. Visste du forresten at Lyn også har spilt hjemmekamp på Barcelonas Nou Camp?

– Vips, så var sykkelen borte

Frekt tyveri på Bestum mandag ettermiddag

– Vips, så var sykkelen borte

Publisert: - Oppdatert: 02.04.2016 kl 19:28

– Jeg var bak huset noen minutter, og vips, så var sykkelen borte, sier Espen Sunde på Bestum.

– Vi visste det ville bli en krigekamp

– Vi visste det ville bli en krigekamp

Publisert: - Oppdatert: 13.06.2018 kl 16:05

Therese Sessy Åslands høyrefot har det gått gjetord om før sesongstarten i Toppserien. Så var det også den som avgjorde matchen i hjemmelagets favør på Røabanen.

«Jeg drømmer om kaffe, vaffel og festfotball»

Kommentar:

«Jeg drømmer om kaffe, vaffel og festfotball»

Gode grunner til å legge turen til Røabanen mandag

Publisert: - Oppdatert: 13.06.2018 kl 16:01

Mandag tar jeg på meg regnjakke og drar på fotballkamp! Røa idrettslags andre store stolthet, Dynamite Girls, starter sesongen. De tar imot nyopprykkede Urædd å Røabanen, og det har jeg lyst til å få med meg!

Ulykker i påsken i Oslo vest:

MC-ulykke, bil krasjet i stolpe, bil mot sykkel

Publisert: - Oppdatert: 27.03.2016 kl 18:29

En motorsyklist ble skadd da han traff en parkert bil i Holmenkollveien cirka klokken 15 søndag. Lørdag morgen traff en bilist en stolpe på Røa, og tidligere i uken krasjet en bil og en syklist i Aslakveien, også det på Røa.

Legg ut på Tour de Oslo vest!

Tour de Oslo vest!

Litt skuffet over grå dager? Her er tips til en innendørs, kortreist rundreise – for store og små.

Publisert: - Oppdatert: 30.03.2016 kl 08:07

Mellom klokken 10 og 16 hver eneste dag i påsken kan du både underholdes og lære litt på samme tid. Og du trenger ikke en gang å reise langt! Akersposten.no gir deg museumsturen "Tour de Oslo vest"!

Siste Røa-finpuss forstyrret av skader

Siste Røa-finpuss forstyrret av skader

Publisert: - Oppdatert: 13.06.2018 kl 16:02

Skader på sentrale spillere og tap i treningskamp. En snau uke før sesongstart lar Dynamite GIrls seg likevel ikke knekke. Trener Geir Nordby tro laget har en fin miks av ungt og gammelt.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler