Akersposten Media

Søkeresultat

Nyheter av: Fredrik Eckhoff

– Konsekvensene ved å feste setet feil, kan være katastrofale

– Konsekvensene ved å feste setet feil, kan være katastrofale

Lær om sikring av barn i bil på Røa lørdag

Publisert: - Oppdatert: 09.06.2016 kl 14:10

Lurer du på om du har sikret barna godt nok i bilen? På Røa kan du lørdag få svar.

Kjørte i flere kilometer på felgen

Fratatt førerkortet i Sørkedalen

Publisert: - Oppdatert: 09.06.2016 kl 12:40

En mannlig bilist er vurdert uskikket til å kjøre bil, etter at han torsdag kjørte flere kilometer på felgen i Sørkedalen.

Ber Raymond droppe sykkelvei langs Sørkedalsveien

Ber Raymond droppe sykkelvei langs Sørkedalsveien

Røas Jarle Aabø dundrer løs på byrådet i blogginnlegg

Publisert:

"Hvorfor vil Oslo byråd ødsle 30 millioner kroner for å kjøpe private hager til ny sykkelsti, når det finnes en fra før? Jo, fordi deres politikk er blitt en religion.» Dette skriver Jarle Aabø i sin blogg.

– Han sa jeg reddet livet hans

– Han sa jeg reddet livet hans

Ullern-mann ble hedret med Carnegies heltemedalje

Publisert: - Oppdatert: 10.06.2016 kl 14:50

– I rettssalen reiste han seg og sa at jeg reddet livet hans, sier Jan Søderstrøm. Ullern-mannen mottar onsdag Carnegies heltemedalje i den amerikanske ambassadeboligen, med blant andre Fylkesmannen på plass.

Kan vestkanteiendommene hamle opp med resten av byen?

Kan vestkant-eiendommene hamle opp med resten av byen?

Se de flotte Oslo vest-kandidatene til Oslo bys arkitekturpris!

Publisert: - Oppdatert: 07.06.2016 kl 10:38

En rekke perler av noen boliger og andre arkitektoniske verk fra Oslo vest er med i kåringen i år.

Slik skal standarden på Bogstad Camping opp

Slik skal standarden på Bogstad Camping opp

Nye eiere skal bedre miljøet, øke tilbudet og gjøre området penere

Publisert: - Oppdatert: 06.06.2016 kl 15:29

Forskjønning av området på kort sikt, bedre tilbud med flere opplevelser og aktiviteter på lang sikt. De nye eierne av Bogstad Camping sikter høyt og satser også på at campingplassens miljø skal styrkes.

Røatunnel er med i nye Oslopakke 3

Røatunnel er med i nye Oslopakke 3

...og høyere bompriser

Publisert: - Oppdatert: 06.06.2016 kl 15:53

Søndag kveld ble de klart at det er store sjanser for at Røatunnelen blir bygget, i hvert fall innen 20 år. Bompengeavgiftene settes opp, for alle.

Annonse: Bydel Vestre Aker
Slik styrker de frivilligheten

Slik styrker de frivilligheten

Forum for frivillige dannes, stiftes tirsdag 14. juni kl 18.30

Publisert: - Oppdatert: 09.09.2016 kl 08:30

Etter initiativ fra Røa Vel og Frivillighetssentralen i Vestre Aker, samles bydelens frivillige nå til et felles forum.

"Dette er den beste unnskyldningen for ikke å trene"

ASTRIDS LIVSSTIL

Publisert: - Oppdatert: 06.06.2016 kl 22:41

– Jeg er for mett. Jeg er for sulten. Det er for dårlig vær. Jeg har glemt joggeskoa på hytta.

Tøft hinderløp utløste brannmelding ved Tryvann

Publisert: - Oppdatert: 06.06.2016 kl 20:26

Det rykkes nå ut til det som kan være en mulig skogbrann tre kilometer inn i Nordmarka. Litt senere har politiet oppklart saken, og det var slett ikke skogbrann!

Kull- eller gassgrill? Eller begge deler?

Kull- eller gassgrill? Eller begge deler?

Henrik gir deg grunnleggende grilltips i sommerværet

Publisert: - Oppdatert: 03.06.2016 kl 16:27

– Ja, kull eller gass? Det er spørsmålet, sier Henrik. – Man kan gjerne ha begge deler, det kommer an på hva slags grillvaner man har, mener kokken, som her gir deg flere grunnleggende tips.

SkjeriVEST!

SkjeriVEST!

Blomstervandring i Nordmarka, eller hva med en fotballkamp på Ullern?

Publisert: - Oppdatert: 28.06.2016 kl 11:38

Bli med på blomstervandring i Marka! Eller hva med å få med deg en 2. divisjonskamp i fotball på Ullern?

…snart tid for audition for Røarevyen 2016!

Denne lystige gjengen minner deg på at det er…

…snart tid for audition for Røarevyen 2016!

Publisert: - Oppdatert: 03.06.2016 kl 12:25

Bare dager før potensielle revystjerner skal finsiktes, feiret Røa Revy og TeaterSkap sommeren i en hage på Røa. Spenningen er stor før audition!

– Vi spilte så grusen sto oss ut av knærne

– Vi spilte så grusen sto oss ut av knærne

Kjentfolk dukket opp da Akersmestrene fra 1955 hadde reunion.

Publisert: - Oppdatert: 02.06.2016 kl 14:56

Det hersker en både høytidelig, varm og nærmest barnslig stemning i Hemingbrakkene, når Akersmestrene i fotball fra 1955, noe som kan sammenliknes med kretmestere i dag, møter hverandre 60 år etter finaleseier. For noen er dette første møte siden barneskolen.

– Første jeg gjør hver morgen, er å sjekke mobilen

– Første jeg gjør hver morgen, er å sjekke mobilen

Røa-ungdommer om mobilbruk, avhengighet og søvnmangel

Publisert: - Oppdatert: 08.06.2016 kl 20:11

– Hvis jeg hadde vært uten mobil en hel dag, hadde jeg prøvd å gjøre noe nesten hele tiden, sier Filippa Andresen (15) fra Røa. Venninnen Kristina Gyldenskog (15) mener at mobilen gjør at hun ikke sover nok om natten

Stolpejakt skal få folk ut på tur

Stolpejakt skal få folk ut på tur

Kom deg opp av sofaen. Den store stolpejakten er i gang!

Publisert: - Oppdatert: 01.06.2016 kl 15:50

Heming og Bydel Vestre Aker utfordrer store og små til å komme seg ut for å lete etter stolper.

Annonse: Bydel Vestre Aker
Samler beboerne med musikk og moro

Samler beboerne med musikk og moro

Hovseterdagen lørdag 4. juni

Publisert: - Oppdatert: 09.09.2016 kl 08:30

Hovseterdagen skal løfte lokalmiljøet og vise folk med forskjellig bakgrunn at de kan ha glede av de samme tingene.

Onsdag morgen:

Flere syklister i krasj – én skadet

Publisert: - Oppdatert: 01.06.2016 kl 09:45

Syklister har krasjet med hverandre på vei inn mot Skøyen onsdag.

Historielag i vest i ufred?

"Historielag i vest i ufred?"

DEBATT: Helge Falkenberg, Ullern historielag

Publisert:

Har vi nå to historielag som dekker Røa? Helge Falkenberg stiller spørsmål om det nå er ufred mellom historielagene i Oslo vest.

Annonse: Frognerseteren Restaurant
Frognerseteren restaurant 125 år

Så lenge har eplekaken vært den samme!

Frognerseteren restaurant 125 år

Publisert: - Oppdatert: 02.07.2016 kl 11:05

– Den gangen var det slett ikke bare å ta banen fra Nationaltheateret og være her oppe etter en halvtime! sier Walter Kieliger. Restaurantsjefen på Frognerseteren fascineres av historien til serveringsstedet som 9. juni feirer 125 år.

Milliondryss over Ullern- og Vestre Aker-eldre

Milliondryss over Ullern- og Vestre Aker-eldre

20 millioner ekstra til aktivitet ved seniorsentrene i Oslo

Publisert:

Byråd for eldre, helse og sosiale tjenester Inga Marte Thorkildsen har fordelt 20 millioner kroner i ekstra aktivitetsmidler til bydelenes eldre- og seniorsentre. Av disse går 1.636.000 til Bydel Vestre Aker og 1.179.000 til Bydel Ullern.

Måke satt fast med fiskekrok i nebbet

Måke satt fast med fiskekrok i nebbet

Reddet av redningsskøyta fra Sollerud

Publisert:

– Som oftest er det enten båter eller mennesker vi assisterer, men i dag kom vi over en måke som sårt trengte hjelp.

7-Elevens dager på Røa er talte

7-Elevens dager på Røa er talte

Utleier vil gjerne fortsatt ha "liv" i lokalet

Publisert: - Oppdatert: 01.06.2016 kl 11:13

I juli stenger 7-Eleven på Røa. Nå er spørsmålet hva som kommer der i stedet.

Lørdag formiddag:

Kvinne påkjørt og skadet

Publisert: - Oppdatert: 28.05.2016 kl 10:41

En kvinne er påkjørt og skadet i Bogstadveien lørdag formiddag.

– En dag så blir det meg!

– En dag så blir det meg!

Charlotte (12) og de andre Njård-alpinistene fikk trene med forbildene

Publisert: - Oppdatert: 27.05.2016 kl 17:40

– Bra. Kjempebra! heier slalåmstjernen Nina Løseth når Charlotte Harlem (12) prøver å vippe henne ut av posisjon på treningsmatten. Unge Njård-alpinister fikk en drøm oppfylt da nesten hele alpinlandslaget tok en treningsøkt med dem i Njårdhallen fredag.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler