Søkeresultat

Nyheter av: Fredrik Eckhoff

Har noen sett Killian?

Forsvant søndag formiddag:

Killian funnet etter mange timer på rømmen

Publisert: - Oppdatert: 21.01.2019 kl 09:53

Den unge hunden Killian hoppet plutselig over gjerdet og forsvant søndag i 12.30-tiden. Han var borte i mange timer.

Full stans på t-banen vestover

Søndag formiddag:

Full stans på t-banen vestover

Publisert: - Oppdatert: 20.01.2019 kl 11:43

Det var søndag formiddag full stans på t-banenelinjene vest for Nationaltheateret, men det tok ikke lang tid før trafikken var i gang igjen.

Proffen sett fredag kveld

Proffen sett fredag kveld

Publisert: - Oppdatert: 19.01.2019 kl 12:57

Letingen fortsetter etter den engelske setteren Proffen, som forsvant torsdag kveld.

Proffen savnet – kan være på vei hjem til Sørkedalen

Proffen savnet – kan være på vei hjem til Sørkedalen

Publisert: - Oppdatert: 19.01.2019 kl 12:56

Torsdag kveld forsvant den engelske setteren Proffen (9) i Maridalen. Han kan være på vei hjemover mot Sørkedalen.

De jubler begge over NM-trekningen

De jubler begge over NM-trekningen

Lokaloppgjør i bandysluttspillet starter lørdag

Publisert: - Oppdatert: 20.01.2019 kl 11:17

De to har vunnet et NM-gull sammen, og de jobber på samme sted. Lørdag starter kampen om et nytt NM-gull, men denne gang i ulike drakter.

– Jeg forsøker å slutte, men jeg har ingenting å gå til, så da fortsetter jeg

– Jeg forsøker å slutte, men jeg har ingenting å gå til, så da fortsetter jeg

Publisert: - Oppdatert: 18.01.2019 kl 13:04

– Do you want something? spør plutselig en mann. Han er tett på. – Hva mener du? – Trenger du noe hasj?

– Vennskap først, så kunnskap

– Vennskap først, så kunnskap

Slik jobber Ullern-elevene for et best mulig skolemiljø

Publisert: - Oppdatert: 19.01.2019 kl 12:58

Helt fra førsteklassingene blir klappet inn første skoledag og går på den røde løperen, får de kjenne på det helt spesielle skolemiljøet på Ullern.

Bevilget 400.000 kroner til frivillighet

Bevilget 400.000 kroner til frivillighet

Publisert:

– Har du en god idé? Har du lyst til å være frivillig? Ta kontakt med bydelen!

Her er Ullerns nye visjon

Her er Ullerns nye visjon

Publisert: - Oppdatert: 17.01.2019 kl 15:02

I arbeidet med bydelens nye visjon, inviterte Bydel Ullern innbyggerne til å komme med forslag til hva og hvordan bydelen skal være og hvilke verdier bydelen skal representere.

– Jeg trodde hagen var full av bevæpnet politi

– Jeg trodde hagen var full av bevæpnet politi

21-åringen fra Oslo vest endte opp i remmer

Publisert: - Oppdatert: 18.01.2019 kl 12:01

– Det klikka for meg. I det ene øyeblikket satt jeg i stua, og i det neste søkte jeg dekning i huset. Jeg trodde hagen var full av bevæpnet politi, forteller «Petter».

Her er rekordtallene for CC Vest

Her er rekordtallene for CC Vest

Publisert: - Oppdatert: 16.01.2019 kl 13:48

CC Vest kjøpesenter noterer seg for rekordtall for 2018. Omsetningen pr. butikk er desidert størst i landet. På toppen troner Meny med 480 millioner kroner i omsetning. Total omsetning endte på 2,2 milliarder for senteret.

– Ikke vanskeligere å se skilting her enn andre steder

Etaten om ulovlig parkering i Monolittveien:

– Ikke vanskeligere å se skilting her enn andre steder

Publisert: - Oppdatert: 17.01.2019 kl 10:22

– Det er vanskelig for oss å si hvorfor folk fortsetter å parkere utenfor sykkelfeltene i Monolittveien, sier Monica T. Olsen i Bymiljøetaten.

– Vi vil forskjønne og skape noe vi kan være stolte av

Nye Bogstad Camping:

– Vi vil forskjønne og skape noe vi kan være stolte av

Publisert: - Oppdatert: 15.01.2019 kl 12:12

Splitter ny, og nesten dobbelt så stor, Kiwi-butikk står klar på forsommeren i år. Dette er bare én av mange endringer når Bogstad Camping nå starter en oppgradering som kommer til å koste rundt 60 millioner kroner.

– Disse sangene hadde stor betydning for folk under krigen

– Disse sangene hadde stor betydning for folk under krigen

Grini-sanger på Ullern kultursenter

Publisert: - Oppdatert: 15.01.2019 kl 12:13

– Jeg har samlet inn rundt 400 sanger fra krigens dager, sier sanger Per Vollestad. Onsdag kan du høre ham synge og fortelle på Ullern kultursenter. – Der skal jeg ta for meg sanger som ble laget i fangeleiren på Grini i Bærum.

«Det ordner seg nok!»

«Det ordner seg nok!»

Av Mona Holte

Publisert: - Oppdatert: 15.01.2019 kl 09:48

Vestre Aker frivillighetssentral gir så det monner.

– En effektiv kur mot vinterdepresjon

– En effektiv kur mot vinterdepresjon

Publisert: - Oppdatert: 16.01.2019 kl 10:04

– Det er umulig å ikke gå ut av salen med en god følelse, mener Astrid, eller Miss Hannigan om du vil.

«Er folk tjukke i huet, gir de f…, eller lar de seg lure?»

«Er folk tjukke i huet, gir de f…, eller lar de seg lure?»

KOMMENTAR: Fredrik Eckhoff, Akersposten

Publisert: - Oppdatert: 15.01.2019 kl 09:47

Det er spørsmål jeg stiller meg etter at det søndag nok en gang ble delt ut parkeringsbøter i hopetall i Monolittveien ved Frognerparken.

– Bare helt fabelaktig!

– Bare helt fabelaktig!

Stort oppmøte for de rosa bussene

Publisert: - Oppdatert: 14.01.2019 kl 10:13

De rosa bussene har kommet til Vestre Aker – og de eldre jubler. – Nå er det opp til dere, bussbrukere, å gjøre de rosa bussene i Vestre Aker til en suksess, sa eldrebyråden.

Mistet førerkort og skilter – så bil

Mistet førerkort og skilter – så bil

Publisert: - Oppdatert: 11.01.2019 kl 15:41

En eldre kvinne er tatt flere ganger kjørende på fortauer og gangveier, blant annet for å snike i bommen på Skøyen.

– Han har levd veldig farlig

– Han har levd veldig farlig

Tito funnet igjen etter dramatisk natt

Publisert: - Oppdatert: 10.01.2019 kl 10:22

Da Tito forsvant onsdag ettermiddag, kom meldingene tikkende inn om at den store hunden av rasen ridgeback løp i Granfosstunnelen. Ganske raskt var mange ute og lette.

Ullern-talent til eliteserieklubb

Ullern-talent til eliteserieklubb

Publisert: - Oppdatert: 10.01.2019 kl 16:48

Ullerns unge keeper har vært i flere eliteserieklubbers søkelys lenge. Torsdag signerer han for en klubb ikke langt unna.

– Han er nok livredd

– Han er nok livredd

Publisert: - Oppdatert: 10.01.2019 kl 09:40

Da Tito skulle ut av bilen på Fornebu, så han sitt snitt til å stikke av. Nylig ble en liknende hund observert i fullt firsprang i en tunnel.

– Det er utrolig mye kjekkere å spille kamp når det er mye folk

– Det er utrolig mye kjekkere å spille kamp når det er mye folk

Årets spillerforbilde 2018 satser på ny Røa-suksess

Publisert: - Oppdatert: 10.01.2019 kl 09:40

– Jeg har alltid hatt fotballen som min greie. Det er fotballspiller jeg har higet etter å bli, sier Kristine Bjørdal Leine (22), årets spillerforbilde i norsk fotball i 2018.

– Vi har et rekordhøyt antall aktive jenter

– Vi har et rekordhøyt antall aktive jenter

Publisert: - Oppdatert: 08.01.2019 kl 13:33

Hvor i Norge har Unge Høyre sitt største lokallag? Joda, det er i Oslo vest. Jentene er på vei opp og frem.

Nytt år, ny giv med Dynamite bootcamp!

Nytt år, ny giv med Dynamite bootcamp!

Publisert: - Oppdatert: 09.01.2019 kl 09:26

Føler du trang til å røre litt ordentlig på deg etter nyttår? Katrine «Goda» Godager inviterer til tøffe økter på Røabanen.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler