Akersposten Media

Søkeresultat

Nyheter av: Fredrik Eckhoff

«Vil medføre konstant mørke leiligheter for utrolig mange mennesker»

«Vil medføre konstant mørke leiligheter for utrolig mange mennesker»

DEBATT: Jeanette Ajer

Publisert: - Oppdatert: 14.06.2017 kl 15:07

"Når Silurveien 8 bygges opp på nytt, denne gang med 8 etasjer, vil dette medføre konstant mørke leiligheter for utrolig mange mennesker," skriver Jeanette Ajer.

Amok i blomsterbutikk – ble filmet

Amok i blomsterbutikk – ble filmet

Oppfordrer gjerningspersoner til å melde seg

Publisert: - Oppdatert: 15.06.2017 kl 14:29

To personer gikk berserk og begikk hærverk i en blomsterbutikk på CC Vest. Nå oppfordres de til å melde seg.

Annonse: Bydel Ullern
«Bare spør!»

«Bare spør!»

Publisert: - Oppdatert: 19.06.2017 kl 14:39

De har erfaring med psykiske helsetjenester. Nå har de laget et hefte som støtter andre i møte med hjelpeapparatet.

Annonse: Bydel Ullern
Hoffselvens voktere

Hoffselvens voktere

Publisert: - Oppdatert: 13.06.2017 kl 12:46

Visste du at det er mulig å følge elven fra Smestad t-banestasjon til Bestumkilen?

Advarte mot bommen – så smalt det igjen

Advarte mot bommen – så smalt det igjen

Publisert: - Oppdatert: 13.06.2017 kl 11:46

Kjell Løvold ble søndag vitne til at kameraten hans fikk bommen i hodet på Vettakollen stasjon – med sår i hodebunnen og hodepine som resultat. Han har tidligere advart Sporveien mot akkurat denne bommen.

– Blir viser som er kjent for folk

Kari Svendsen til Ullern kultursenter onsdag

Publisert: - Oppdatert: 13.06.2017 kl 13:06

Musikerne Kari Svendsen og Kjetil Skaslien blir å høre på Ullern kultursenter onsdag 14. juni klokken 12.00. De vil varte opp med viser fra 30-tallet og til i dag.

– Trist hvis vi må kaste inn håndkleet

– Trist hvis vi må kaste inn håndkleet

Ikke lenger plass til disse blomstene på Vinderen?

Publisert: - Oppdatert: 12.06.2017 kl 14:54

Etter 15 år som nabo med Rema 1000 på Vinderen, er det over og ut for Mester Grønn-butikken i slutten av september. Men de har slett ikke lyst til å flytte fra Vinderen.

Hva trenger nye Hovseter?

Hva trenger nye Hovseter?

Folkemøte om Hovseterløftet tirsdag klokken 18

Publisert: - Oppdatert: 12.06.2017 kl 14:51

Hovseterløftet skal diskuteres på Hovseter skole tirsdag kveld. Møt opp!

«Dette er jo som å spille på bygda»

«Dette er jo som å spille på bygda»

Lilleaker-folket trosset været – festivalsuksess igjen

Publisert: - Oppdatert: 12.06.2017 kl 10:17

For tiende gang samlet Lilleaker-folk seg på Kaktus, til musikk og god stemning – til tross for høljende regnvær.

– Vi ønsket nabolagsfølelse

– Vi ønsket nabolagsfølelse

Har åpnet kafé på Smestad

Publisert: - Oppdatert: 09.06.2017 kl 14:47

– Vi hadde lyst til å skape et hyggelig sted, et sted hvor folk kan sitte og kose seg, sier Dave Tippet. Nabolagskafeen Kaffehagen har åpnet!

Annonse: Bydel Ullern
Bygge tettere og høyere

Bygge tettere og høyere

Publisert: - Oppdatert: 09.06.2017 kl 11:24

Oslo fortettes. I Bydel Ullern skal det bygges flere tusen nye boliger de kommende år.

– Fortetting på Ullern er å gå ville veier

– Fortetting på Ullern er å gå ville veier

Publisert:

Eiendomsskatt, fortetting, sikkerhet og forskjeller. Valgkampen er godt i gang på Lilleaker.

I helgen tar det av i vest

I helgen tar det av i vest

...men aktivitetsdagen på Røa er avlyst

Publisert: - Oppdatert: 09.06.2017 kl 14:51

Det er virkelig ingen grunn til å tvinge seg selv til å reise på hytta denne helgen. Se bare her!

– Å bytte ut navnet er å sparke på Hovseter, som ligger nede

– Å bytte ut navnet er å sparke på Hovseter, som ligger nede

Publisert: - Oppdatert: 08.06.2017 kl 12:40

– Når noe blir fint, skal de kalle det noe annet enn Hovseter, sier Fahad Abby (22) oppgitt. Han mener at navnet på det rehabiliterte sykehjemmet på Hovseter, er å sparke på et Hovseter som ligger nede.

20.000 flyttet fra Røa til Hovseter

20.000 flyttet fra Røa til ...

Publisert: - Oppdatert: 07.06.2017 kl 12:21

Da birøkter Frøydis Esbjørnsen på Røa mistet hele 20.000 bier for en uke siden, etterlyste hun dem gjennom Akersposten. Det ga resultater.

Skal, skal ikke bryte loven?

Skal, skal ikke bryte loven?

Publisert: - Oppdatert: 05.06.2017 kl 11:54

Skal man ta hensyn til naboer og norsk lov, eller skal man gå løs på gressplenen på denne ene dagen med solskinn?

Her må det da ha gått galt en gang i blant!

Her må det da ha gått galt en gang i blant!

Publisert: - Oppdatert: 05.06.2017 kl 10:26

Hele fire steder måtte trafikken krysse midtrabatten og møtende trafikk. Syklister kunne sykle midt mellom filene, samtidig som trafikken økte dramatisk hvert år. Se E18 på Lysaker i 1966!

Rundspilte serielederen i én omgang

Rundspilte serielederen i første omgang

Publisert: - Oppdatert: 05.06.2017 kl 10:30

En festforestilling i første omgang og en katastrofestart på den andre gjorde at det endte med ett poeng mot gullfavoritten Avaldsnes.

Fortetting, skattelette, eldreomsorg og sykehjem

Fortetting, skattelette, eldreomsorg og sykehjem

Valgdebatt på Ullern kultursenter

Publisert: - Oppdatert: 06.06.2017 kl 09:31

– Hvordan stiller partiene seg til fortetting eller eplehager? Hva med omsorg for eldre og skattelette? Fikk Ullern det sykehjemmet som er mest relevant for bydelen?

Her er Hovseter-ungdommenes største ønsker

Her er Hovseter-ungdommenes største ønsker

Publisert: - Oppdatert: 02.06.2017 kl 14:27

– Dette gjør vi ikke bare for vår egen skyld, men også for våre yngre søsken, sier Ngan Thai Ngo (16). Hun var en av mange aktive bidragsytere på ungdomsmøtet om fremtidens Hovseter.

Slutt for «Oslos beste» etter 47 år

Slutt for «Oslos beste» etter 47 år

Publisert: - Oppdatert: 01.06.2017 kl 13:12

Kajalund sykehjem på Sollerud legges ned. Sykehjemmet, som flere ganger er blitt kåret til «Oslos beste», får ikke forlenget avtalen med Oslo kommune, og stenger 1. Oktober. 27 beboere må flytte.

Derfor stenger Granfosstunnelen

Derfor stenger Granfosstunnelen

Publisert: - Oppdatert: 02.06.2017 kl 15:10

Granfosstunnelen stenger helgen 2. til 4. juni. Arbeidene i tunnelen er snart ferdige, ifølge Statens Vegvesen.

Noen som kan «hoppe etter» Røa Seniorsenter?

Noen som kan «hoppe etter» Røa Seniorsenter?

Publisert: - Oppdatert: 01.06.2017 kl 13:12

Hvem fortjener å få prisen Røa Seniorsenter stakk av med i fjor? Og hvem er årets medarbeider i eldreomsorgen i Oslo?

– Rom for å være litt bøllete

– Rom for å være litt bøllete

Publisert: - Oppdatert: 01.06.2017 kl 17:15

– Vi trenger skapende, kreative mennesker som ikke er redd for å se verden på en litt annen måte, sier Sara Tanderø.

Overlevde skjæreangrep, men hvor bor den?

Overlevde skjæreangrep, men hvor bor den?

Publisert: - Oppdatert: 29.05.2017 kl 17:49

Denne lille, gule krabaten kom flyende til en hage i Sørkedalsveien på Røa søndag. Kjenner du den?

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler