Akersposten Media

Søkeresultat

Nyheter av: Fredrik Eckhoff

Hva har Røabanen og Nou Camp til felles?

Hva har Røabanen og Nou Camp til felles?

Publisert: - Oppdatert: 27.03.2017 kl 12:22

Den lange rekken av baner Lyns herrelag har brukt som hjemmebane, utvides onsdag med Røabanen. Visste du forresten at Lyn også har spilt hjemmekamp på Barcelonas Nou Camp?

– Vips, så var sykkelen borte

Frekt tyveri på Bestum mandag ettermiddag

– Vips, så var sykkelen borte

Publisert: - Oppdatert: 02.04.2016 kl 19:28

– Jeg var bak huset noen minutter, og vips, så var sykkelen borte, sier Espen Sunde på Bestum.

– Vi visste det ville bli en krigekamp

– Vi visste det ville bli en krigekamp

Publisert: - Oppdatert: 13.06.2018 kl 16:05

Therese Sessy Åslands høyrefot har det gått gjetord om før sesongstarten i Toppserien. Så var det også den som avgjorde matchen i hjemmelagets favør på Røabanen.

«Jeg drømmer om kaffe, vaffel og festfotball»

Kommentar:

«Jeg drømmer om kaffe, vaffel og festfotball»

Gode grunner til å legge turen til Røabanen mandag

Publisert: - Oppdatert: 13.06.2018 kl 16:01

Mandag tar jeg på meg regnjakke og drar på fotballkamp! Røa idrettslags andre store stolthet, Dynamite Girls, starter sesongen. De tar imot nyopprykkede Urædd å Røabanen, og det har jeg lyst til å få med meg!

Ulykker i påsken i Oslo vest:

MC-ulykke, bil krasjet i stolpe, bil mot sykkel

Publisert: - Oppdatert: 27.03.2016 kl 18:29

En motorsyklist ble skadd da han traff en parkert bil i Holmenkollveien cirka klokken 15 søndag. Lørdag morgen traff en bilist en stolpe på Røa, og tidligere i uken krasjet en bil og en syklist i Aslakveien, også det på Røa.

Legg ut på Tour de Oslo vest!

Tour de Oslo vest!

Litt skuffet over grå dager? Her er tips til en innendørs, kortreist rundreise – for store og små.

Publisert: - Oppdatert: 30.03.2016 kl 08:07

Mellom klokken 10 og 16 hver eneste dag i påsken kan du både underholdes og lære litt på samme tid. Og du trenger ikke en gang å reise langt! Akersposten.no gir deg museumsturen "Tour de Oslo vest"!

Siste Røa-finpuss forstyrret av skader

Siste Røa-finpuss forstyrret av skader

Publisert: - Oppdatert: 13.06.2018 kl 16:02

Skader på sentrale spillere og tap i treningskamp. En snau uke før sesongstart lar Dynamite GIrls seg likevel ikke knekke. Trener Geir Nordby tro laget har en fin miks av ungt og gammelt.

Byantikvaren vil sette Kirkenær-huset på gul liste

Byantikvaren vil sette Kirkenær-huset på gul liste

– Tilbudet til barn og unge er reddet! jubler lokalpolitiker etter politisk mobilisering

Publisert: - Oppdatert: 19.03.2016 kl 06:00

– Vi har startet prosessen med å føre Kirkenær-eiendommen på gul liste, sier byantikvar Janne Wilberg til Akersposten.no.

Flaggstangen var 90 prosent råteskadd

Flaggstangen var 90 prosent råteskadd

Politiet henlegger saken etter at 49-åring døde ved Holmenkollen kapell

Publisert:

Oslo politidistrikt henlegger saken etter at Heidi Rusten Lohrmann fikk en flaggstang over seg og døde ved Holmenkollen kapell julaften i fjor.

– Aller morsomst er det å slå med driveren

– Aller morsomst er det å slå med driveren

Henrik (8) er blant 200 barn og ungdom i golftrening på Bogstad

Publisert: - Oppdatert: 18.03.2016 kl 10:47

– Oslo golfklubb har som mål å ha halvparten av spillerne på yngre landslag. Men det er ikke det som er den viktigste grunnen til at vi har 200 barn og ungdommer i trening, sier Jan Wojtaszek, leder for juniorsatsingen i Oslo golfklubb.

"Aurora" har hemmelige sextreff i vestkanthjem

Publisert: - Oppdatert: 18.03.2016 kl 13:39

Eskortepike med intime betroelser etter å ha møtt mannfolk i Oslo vest.

"Norsk" storlag finsiktet Felix

Ullern-gutten kan bli Tyskland-proff

Publisert: - Oppdatert: 17.03.2016 kl 17:22

Ullern-spilleren Felix Myhre er på blokken til tyske Freiburg, som allerede har tre nordmenn i stallen. Men Strømsgodset kan bli første stopp på veien mot Bundesliga-spill for 17-åringen.

Aktive og selvstendige eldre så lenge som mulig

Aktive og selvstendige så lenge som mulig

Seniorsenter er blitt til aktivitetssenter på Skøyen

Publisert: - Oppdatert: 15.03.2016 kl 19:03

– Da Bydel Ullern valgte å ta over driften av seniorsentrene i fjor, var det nettopp for at bydelens innbyggere skal kunne ha aktive og selvstendige liv så lenge som mulig.

Hvem fortjener Oslo bys arkitekturpris?

Hvem fortjener Oslo bys arkitekturpris?

Publisert:

Vi ønsker flere forslag til Oslo bys arkitekturpris, skriver Plan- og bygningsetaten i en pressemelding.

460 vestkantungdommer banker på dører

460 ungdommer banker på dører

Publisert: - Oppdatert: 16.03.2016 kl 00:39

– Rent vann redder liv, sier Asbjørn Håkonseth i Skøyen menighet, lokal aksjonsleder for Kirkens Nødhjelps fasteaksjon, som 460 konfirmanter i menighetene Skøyen, Ullern, Røa, Voksen og Ris deltar i tirsdag kveld.

Send oss bilder av dyr og natur!

Tok for seg av prydbusker på Ullerntoppen

Send oss bilder av dyr og natur – stor konkurranse i hele 2016!

Publisert: - Oppdatert: 15.03.2016 kl 09:05

Kan det bli du som stikker av som vinner av Akerspostens store natur- og dyrefotokonkurranse? Vi oppfordrer deg til å ha kameraet eller mobilen klar, og naturligvis sende oss bidraget! Knips i vei.

Raser mot VM i skiskyting

Restaurantsjef raser mot VM i skiskyting

Ser tusener passere – på den andre siden av gjerdet

Publisert: - Oppdatert: 14.03.2016 kl 19:24

Tusener av potensielle gjester til Holmenkollen Restaurant blir ledet bak gjerder på den andre siden av Holmenkollveien. Restaurantens daglige leder, Anders Mattias Ellburg, sier til VG at de har hatt en voldsom nedgang i gjester siden VM i skiskyting startet 4. mars.

Påskefest på Røa lørdag

Påskefest på Røa lørdag

Publisert: - Oppdatert: 12.03.2016 kl 12:08

Det blir en smakebit på påsken, når handelsstanden på Røa inviterer til påskefest og markedsdag lørdag 12. mars.

Reis tidlig og legg skituren et annet sted enn Kollen

Reis tidlig og legg skituren et annet sted enn Kollen

Ruter planlegger for skifesten

Publisert: - Oppdatert: 12.03.2016 kl 12:07

Lørdag og søndag er det ventet mye publikum til Skiskytter-VM i Holmenkollen, Stadion åpner fire timer før rennstart, så reis tidlig for å sikre deg gode plasser. Slik lyder oppfordringen fra Ruter.

Jada, det er bensinstasjonen på Røa!

Ser du hvor dette er?

13.000 historiske bilder fra Riksarkivet på nett

Publisert: - Oppdatert: 14.03.2016 kl 19:24

Fra i dag kan hele Norge ta i bruk Arkivverkets samling av historiske foto. Vi har sjekket det og kommet over mange spennende bilder, ikke minst fra vår del av byen. Blant annet fant vi et par klassiske bensinstasjoner!

Se hva det koster å se disse jentene spille

Så billig er det å se disse jentene spille

Dynamite Girls håper på å bøtte inn mål

Publisert: - Oppdatert: 13.06.2018 kl 16:06

For bare 400 kroner kan du dra på Toppserie-kamp på Røabanen hele sesongen igjennom og støtte våre dynamiske helter. – Målet er å doble antall mål fra i fjor, sier en offensiv trenger Geir Nordby.

Doblet omsetningen første året

– En drøm å komme tilbake til Stasjonsveien

Publisert: - Oppdatert: 09.03.2016 kl 20:08

Det tidligere vaktmesterparet fra Readyhuset holder stadig til i Stasjonsveien. I helgen feiret de at de har drevet Rema 1000 på Holmen i ett år.

– Jeg ble overrasket da det dukket opp et mord

Lar seg ikke skremme av ”spøkelsesaktivitet”

– Jeg ble overrasket da det dukket opp et mord

Publisert: - Oppdatert: 10.03.2016 kl 12:15

Renate Jahr Nestegard og familien hennes lever helt fint med at det har skjedd et mord i huset de bor i på Slemdal – i hvert fall har det det i hennes debutroman ”Mysteriets liv”.

KOMMENTAR:

"Håper værgudene gir hans kunst noen dager til"

Publisert: - Oppdatert: 08.03.2016 kl 18:11

Når jeg starter samtalen med den rumenske snøkunstneren, har jeg bare et par enkle spørsmål. Ti minutter senere går jeg derfra og lurer på en hel masse.

Røa-dynamitt Norges fremtid

U23-landslaget møtte tøff motstand

Røa-dynamitt er Norges fotballfremtid

Publisert: - Oppdatert: 08.03.2016 kl 15:33

Det er lite Røa-dynamitt å spore på damelandslaget som i disse dager gjør et forsøk på å kvalifisere seg til OL. Men fremtidens landslag kan få opptil flere Røa-spillere med seg.

Personvern og datalagring

Lagring og logging av data

Ved å besøke dette nettstedet lagres noen tekniske data om din internettforbindelse og nettleser. Disse data kan kategoriseres som følger:

Informasjonskapsler