Oslo Vinterpark viderefører suksessoppskrift

Oslo Vinterpark viderefører suksessoppskrift

Oslo Vinterpark fortsetter å holde prisene på sesongkort nede, slik de begynte med i fjor. Foto: Emil Sollie

Oslo Vinterpark satte før fjorårets sesong ned sesongkortprisene med 44 prosent. Det ga så positivt utslag at de kjører videre med samme oppskrift i år.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
05.09.2016 kl 08:53

OSLO VINTERPARK: Oslo Vinterpark, som strekker seg fra Tryvannstårnet til Wyllerløypa, fortsetter sin prispolitiikk, og for årets vintersesong betyr det for eksempel sesongkort for voksne til 2500 kroner, barn/senior 2250 kroner og familie 7000 kroner.

Se bildet større

Daglig leder Espen Bengston. Foto: Emil Sollie

– Hva slags erfaringer gjorde dere etter at dere satte ned prisene i fjor, daglig leder Espen Bengston?

– Vi erfarte at mange satte pris på dette, særlig familiene. Det resulterte at vi solgte fire ganger så mange sesongkort som året før. Det er veldig hyggelig. Vi vil ha lojale gjester som bruker oss mye, sier han til Akersposten.no.

Mer kapasitet

– Merket dere økt bruk av anlegget?

– Vi har hatt mye folk i helgene i alle år, men vi har ikke toppet kapasiteten, sier Bengston, som sier at flere benyttet seg av muligheten for å ta en tur opp for eksempel på kveldstid på hverdagene. Da er Oslo Vinterpark åpent til klokken 22.

Han understreker at Oslo Vinterpark har kapasitet til å øke besøket.

– Vi har ikke toppet kapasiteten, sier han.

– Dere fikk inn mindre pr kort, men solgte mange flere. Det ble vel økonomisk gevinst?

– Ja, det var lønnsomt, sier han.

Nyheter for 2016/2017

– Hva kan du fortelle om kommende sesong?

Se bildet større

Enda bedre utstyr for snøproduksjon blir viktig for Oslo Vinterpark i sesongen som kommer, blant annet i Wyller. Foto: Gard Telje

– Vi fortsetter investering i snøproduksjon og gjør grep i barne- og nybegynnerområdet og i deler av Wyller-området, sier han. Det er først og fremst forbedring av snøproduksjonen som står i fokus. Særlig i Wyller, som er mest sårbar for mildvær, mener han at forbedret snøproduksjon vil forlenge sesongen.

I fjor var det både mildt og trist vintervær til utpå nyåret, noe som gjorde at Oslo Vinterpark fikk en litt treg start på sesongen. Likevel knuste de besøkstallene fra året før, noe Bengston mener de reduserte prisene har noe av «skylden» for.

– Vi hadde 218.000 dagsbesøk i fjor. Det har vi også vært i nærheten av tidligere, sier Bengston, som naturligvis drømmer om tidlig og snøfylt sesongstart i år, fylt med stabile kuldegrader.


Les også:

Hadde betydd mye å få tak i blidet av mor

Ørakergutta taper aldri


Ønsker du å motta Akerspostens ukentlige nyhetsbrev på epost? Meld deg på her!

Du følger vel Akersposten.no på Facebook? Hvis ikke, gjør det her!

Annonse
Annonse
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!