Annonse: Bydel Ullern

«Bare spør!»

«Bare spør!»

Astrid Figved jobber ved seksjon for psykisk helse og leder Erfaringsstemmen. Maria Aho er medlem av gruppen. Foto: Randi Kvåle Iversen

De har erfaring med psykiske helsetjenester. Nå har de laget et hefte som støtter andre i møte med hjelpeapparatet.

Tekst:

Publisert:

Oppdatert:
19.06.2017 kl 14:39

Fakta

SPØRSMÅL FRA HEFTET:

Dette er nytt for meg, kan du gjenta det?

Du bruker uttrykk jeg ikke kjenner til, kan du for- klare det med andre ord?

Det er fortsatt noe som bekymrer meg, kan jeg fortelle deg om det nå?

Hva skjer etter dette møtet, hva kan jeg forvente videre?

«BARE SPØR!», HETER heftet som er utarbeidet av Erfaringsstemmen, en gruppe mennesker som møtes jevnlig, og som har fått eller får psykiske helsetjenester i bydelene Ullern, Frogner og Vestre Aker.

Det er ikke alltid like lett å få med seg innholdet når du møter fagfolk i hjelpeapparatet. Spør når du er usikker, er oppfordringen fra Erfaringsstemmen. Målet er å få den riktige og nødvendige informasjonen og hjelpen du trenger.

Heftet «Bare spør!» er en hjelp på veien: Det inneholder eksempler på nyttige spørsmål, gode råd til deg som bruker og plass til egne notater.

Har du spørsmål eller ønsker å få tilsendt brosjyren, ta kontakt med fastlegen din eller astrid.figved@bun. oslo.kommune.no.

Mer informasjon fra Bydel Ullern her